search
حلقه سفید

بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی رسانه های اجتماعی تفاوت چیست

اشتراک گذاری در :
انتشار : 1401/04/09
بازاریابی دیجیتال در مقابل بازاریابی رسانه های اجتماعی تفاوت چیست

برای بسیاری از مردم، رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال طراحی سایت یکسان به نظر می رسند. برخی معتقدند که از آنجایی که در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند، در بازاریابی دیجیتال طراحی سایت نیز مشغول هستند، اما اینطور نیست.

دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت یک اصطلاح کلی است که به انواع استراتژی های بازاریابی طراحی سایت که یک کسب و کار می تواند به صورت دیجیتالی اجرا کند، اشاره دارد. بازاریابی طراحی سایت رسانه‌ های اجتماعی تنها یکی از کانال ‌هایی است که برای بازاریابی دیجیتال طراحی سایت استفاده می ‌شود.

هر تاجر باتجربه ای می داند که برای دستیابی به مشتریان خود باید به سراغ آنها برود. بیش از 50 درصد از جمعیت در شبکه های اجتماعی طراحی سایت مختلف فعال هستند و طبق نظرسنجی سال 2022 توسط Upcity، 56 درصد از کسب و کارهای کوچک تمرکز خود را بر رسانه های اجتماعی طراحی سایت انتخاب کرده اند. اکثر شرکت های طراحی سایت از پلتفرم های رسانه های اجتماعی طراحی سایت خاصی برای ارتباط با مشتریان طراحی سایت و افزایش فروش و همچنین تبلیغ محصولات طراحی سایت یا خدماتی که ارائه می دهند استفاده می کنند. اگرچه بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت یکی از جنبه های مهم بازاریابی رسانه های دیجیتال طراحی سایت است، شما مجبور نیستید به شدت یکی را بر روی دیگری انتخاب کنید.

برای ما تعجب آور نیست که چرا چشم انداز رسانه های اجتماعی طراحی سایت به سرعت در حال تحول است. فیس بوک هنوز هم به دلیل ویژگی های متعددی که برای هر نوع کسب و کاری مفید است (CTA، آمار داشبوردهای تجاری و غیره) پلتفرم طراحی سایت انتخابی برای مشاغل کوچک است. همچنین بستری آسان برای کسب ‌وکارها فراهم می‌ کند که از طریق آن می ‌توانند با مشتریان بالقوه و فعلی تعامل داشته باشند و محتوای طراحی سایت مرتبط مرتبط با صنعت را ارائه دهند. بسیاری از دیگر پلتفرم‌های رسانه ‌های اجتماعی طراحی سایت وقتی صحبت از ارائه راه‌های آسان برای تعامل با مخاطبانشان می ‌شود، از این امتیاز کوتاهی می ‌کنند و احساس پیشنهادات اجتماعی فیس ‌بوک برای کسب ‌وکارها طراحی سایت تضمینی برای مشتریانش است.

بازاریابی اینترنتی طراحی سایت موثر خاص و متمرکز است. برای هر کسب و کاری نیازی به پیاده سازی هر روش بازاریابی طراحی سایت ممکن نیست. کارشناسان بازاریابی دیجیتال طراحی سایت می دانند که می توانند در مقایسه با سایر انواع کانال های بازاریابی اینترنتی، پاسخ سریع و سریع تری از شبکه های اجتماعی طراحی سایت دریافت کنند. به همین دلیل است که اکثر شرکت‌ های طراحی سایت آن را در استراتژی بازاریابی دیجیتال طراحی سایت بزرگ‌ تر خود برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه استفاده می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال طراحی سایت یا کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت ؟

هر نوع کمپین بازاریابی طراحی سایت مجموعه ای برنامه ریزی شده از اقدامات و رویه هایی است که برای تبلیغ یک محصول طراحی سایت ، خدمات یا حتی یک شرکت طراحی سایت خاص طراحی شده است. چندین کانال و استراتژی بازاریابی طراحی سایت آنلاین برای دستیابی به اهداف بازاریابی، صرف نظر از نوع کمپین، استفاده و هماهنگ می شوند. هر کمپین بازاریابی باید بتواند نتایج خاصی را نشان دهد.

هدف نهایی همیشه افزایش فروش است، اما این تنها هدف بازاریابی از طریق رسانه های طراحی سایت دیجیتال نیست. برخی از کمپین ها بر افزایش ترافیک طراحی سایت ها تمرکز می کنند و برخی دیگر با هدف افزایش نرخ تبدیل طراحی سایت. فرآیند تعیین هدف یک عامل کلیدی است که بر محتوای کمپین های بازاریابی طراحی سایت دیجیتال شما تأثیر می گذارد و موفقیتی را که می توانید با تبلیغات خود به دست آورید افزایش می دهد.

تمایز بین بازاریابی دیجیتال طراحی سایت و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

کمپین دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت

هدف دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت استفاده از کانال های مختلف اینترنتی طراحی سایت برای افزایش سود و فروش، افزایش آگاهی از برند و وفاداری مشتری و ارزش افزوده به برند است. بازاریابان دیجیتال طراحی سایت معمولاً یک برنامه بازاریابی دیجیتال طراحی سایت را ارزیابی می کنند تا اثربخشی بازاریابی خود را اندازه گیری کنند و همچنین بر اساس اطلاعات زمان واقعی تنظیمات را انجام دهند. سئو طراحی سایت ، بهینه سازی طراحی سایت موتورهای جستجو طراحی سایت و ابزارهای ایجاد محتوا، طراحی سایت تبلیغات گوگل، تجزیه و تحلیل طراحی سایت ، و تقویم برای محتوا طراحی سایت تنها چند ابزار مورد استفاده در بازاریابی از طریق کانال های دیجیتال هستند. استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • طراحی و توسعه طراحی سایت
  • سئو یا بهینه سازی طراحی سایت موتور جستجو
  • تبلیغات ارگانیک و پولی طراحی سایت
  • رسانه های محتوای طراحی سایت متعدد در پلتفرم های مختلف
  • محتوای بازاریابی طراحی سایت
  • بازاریابی طراحی سایت از طریق شرکت های وابسته
  • تبلیغات بومی طراحی سایت
  • بازاریابی ایمیلی طراحی سایت
  • تجزیه و تحلیل طراحی سایت
  • تجزیه و تحلیل طراحی سایت
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی طراحی سایت

نکاتی برای بازاریابی دیجیتال طراحی سایت: چه در حال انتشار یک تبلیغ پرداخت به ازای کلیک یا انتشار یک ویدیوی کاملاً جدید باشید، باید سفر خریدار و بهترین استراتژی‌ ها را برای به کارگیری در هر مرحله از فرآیند درک کنید. تبلیغات یا بازاریابی محتوای طراحی سایت شما هر چقدر هم هوشمند باشند، اگر در زمان مناسب در مقابل مخاطبان هدف قرار نگیرند، نتایج مورد نظر شما را ایجاد نمی کنند.

کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت

بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت بر روی کانال های رسانه های اجتماعی طراحی سایت مانند فیس بوک، توییتر، پینترست، یوتیوب، تیک تاک، اسنپ چت، لینکدین و دیگران متمرکز است. اصول بازاریابی دیجیتال یکسان است، آنها فقط در رسانه های اجتماعی طراحی سایت اعمال می شوند. بازاریابان کانال‌ ها را با دقت انتخاب می ‌کنند تا تصویر شرکت را به بهترین نحو منعکس کنند، از بالاترین دید اطمینان حاصل کنند و برای کسانی که به احتمال زیاد به پیام برند علاقه ‌مند هستند، جذاب باشند. رسانه های اجتماعی طراحی سایت یک طرح بازاریابی است که موارد زیادی را پوشش می دهد، اما با عناصر زیر محدود نمی شود:

  • تعامل با مشتری عنصر کلیدی چندین کانال بازاریابی دیجیتال است
  • تجزیه و تحلیل تبدیل و تجزیه و تحلیل فالوور
  • بازاریابی طراحی سایت از طریق اینفلوئنسرها
  • بازاریابی ارگانیک و با هزینه
  • برنامه ریزی و انتشار محتوا طراحی سایت و انتشار
  • مشارکت جامعه از طریق پیام های مستقیم و نظرسنجی
  • تجزیه و تحلیل طراحی سایت
  • تعامل جامعه با پیروان

نکته بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت: گروه ها و جوامع اجتماعی مکان های فوق العاده ای برای تبلیغ پیشنهادات، محتوا طراحی سایت و خدمات ویژه هستند. جوامعی از کاربران طراحی سایت اینترنت که شبیه به کاربران طراحی سایت شما هستند، می ‌توانند به شناخت برند کمک کنند و بینش‌ های ارزشمندی را از مشتریان ارائه دهند تا محتوا طراحی سایت و استراتژی شما را ارتقا دهند.

مزایای رسانه های اجتماعی طراحی سایت

درک ترجیحات مشتریان خود در شبکه های اجتماعی طراحی سایت و نحوه تعامل آنها به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا خدمات و محصولات خود را از طریق مناسب ترین کانال های دیجیتال طراحی سایت به بهترین شکل تبلیغ کنید. TikTok، LinkedIn، Facebook، Instagram و Twitter همگی با انواع مزایای بازاریابی دیجیتال طراحی سایت در دسترس شما هستند:

توانایی ایجاد آگاهی از نام تجاری از طریق رسانه های اجتماعی طراحی سایت می تواند برای بازاریابی هدف استفاده شود، با این مزیت که کسب و کار شما را در مقابل مشتریان بالقوه قرار می دهد، صرف نظر از اینکه آیا در جایگاه مناسبی هستید یا خیر.

تولید سرنخ و فروش: استفاده از رسانه های اجتماعی طراحی سایت برای بازاریابی و تولید سرنخ یک روش پیشرفته برای گسترش قابلیت های بازاریابی طراحی سایت آنلاین شما و ایجاد سرنخ های بیشتر از طریق تبلیغات ارگانیک یا پولی است (67 درصد از مشتریانی که به صورت آنلاین خرید می کنند، کالایی را پس از خرید خریداری کرده اند. مشاهده تبلیغ آن در شبکه های اجتماعی طراحی سایت.)

کمپین ‌های بازاریابی بهبود یافته طراحی سایت در رسانه ‌های اجتماعی طراحی سایت بر رتبه ‌بندی موتورهای جستجو طراحی سایت تأثیر نمی ‌گذارند، اما می ‌توانند با افزایش ترافیک‌ طراحی سایت که باعث افزایش اعتبار و شناخت برند و همچنین بهبود سئوی طراحی سایت محلی می‌شود، بر سئوی جستجو (بهین ه‌سازی موتور جستجو طراحی سایت) تأثیر بگذارند.

هدف ‌گیری مجدد: اگر مشتریان یا سرنخ‌های بالقوه طراحی سایت شما را بدون ورود بیشتر به قیف خریدار ترک کرده ‌اند، می ‌توانید دوباره جذب آن شوید و در نتیجه شانس تبدیل را افزایش دهید.

مقرون به صرفه: در مقایسه با بازاریابی سنتی، روش بازاریابی رسانه های اجتماعی طراحی سایت کنترل بیشتری بر مخارج بودجه ارائه می دهد زیرا تجزیه و تحلیل داده های موجود برای رسانه های اجتماعی طراحی سایت واضح و دقیق است.

بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده تر از بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی طراحی سایت است. این شامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک و بازاریابی ایمیلی، و همچنین تبلیغات و کمپین های دیجیتال، نام تجاری، سئو طراحی سایت ، و سایر اشکال بازاریابی است.

حتی اگر در حال اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی طراحی سایت هستید، به این معنی نیست که کاملاً درگیر بازاریابی دیجیتال هستید. با این حال، اگر مطمئن باشید که نتایج مورد نیاز شما را به همراه خواهد داشت و نیازهای بازاریابی شما را برآورده می کند، می تواند کافی باشد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت شما چه باید باشد؟

نیازی نیست همه کانال های بازاریابی دیجیتال را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. با این حال، دانستن نقش رسانه ‌های اجتماعی طراحی سایت در بازاریابی شما می ‌تواند منجر به رویکردی شود که تعامل مشتری را افزایش می ‌دهد و سرنخ‌ های ارگانیک بیشتری را ارائه می‌ دهد. اگر سرتان شلوغ است، چرا این کار را به حرفه ای ها واگذار نمی کنید؟

یک بازاریاب دیجیتال ماهر می تواند به شما در ایجاد یک برنامه بازاریابی دیجیتال فردی کمک کند که از مناسب ترین کانال های بازاریابی دیجیتال و همچنین پلتفرم های رسانه های اجتماعی طراحی سایت متناسب با مخاطبان هدف، کسب و کار و بودجه شما استفاده کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت رفیق ارائه دهنده پیشرو خدمات دیجیتال مارکتینگ است. در آژانس دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت کامراد، کارشناسان آن ‌ها می ‌توانند خدمات بازاریابی دیجیتال را با دامنه کامل که شامل بازاریابی رسانه ‌های اجتماعی طراحی سایت می ‌شود، ارائه دهند. به طور متوسط، مشتریان آنها 42 درصد بهبود در تبدیل مشاهده کرده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات نتایج محور آنها اینجا را کلیک کنید.